Algemene Voorwaarden Skyline Service BV

1. Algemeen

De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, werkzaamheden, offertes en overeenkomsten tussen Administratiekantoor en Juridische dienstverlener Skyline Service BV, hierna te noemen Skyline Service BV, en de opdrachtgever. Standaardvoorwaarden gehanteerd door de opdrachtgever gelden niet, tenzij deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard door Skyline Service BV.


2. Aanvang en duur van een overeenkomst

Offertes en opdrachtbevestigingen van Skyline Service BV zijn gebaseerd op de informatie die door de opdrachtgever is verstrekt. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat een door opdrachtgever ondertekende offerte, oftewel opdrachtbevestiging, door Skyline Service BV retour is ontvangen. De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd tenzij uit de inhoud, aard of strekking van de verleende opdracht voortvloeit dat deze voor een bepaalde tijd is aangegaan.


3. Verplichtingen Administratiekantoor Skyline Service BV

Skyline Service BV is gehouden de belangen van zijn opdrachtgever naar beste weten en kunnen te behartigen, één en ander voor zover zulks, gelet op de rechtsverhouding en de daaruit voortvloeiende opdrachten, mogelijk en wenselijk is. De wijze waarop de administratie wordt gevoerd en de overige werkzaamheden worden verricht dient, met inachtneming van eventueel daarop toepasselijke wettelijke bepalingen, te voldoen aan de eisen die voortvloeien uit de verplichtingen en verantwoordelijkheden van de opdrachtgever. Indien de werkzaamheden er toe strekken een bepaald (financieel) eindresultaat te bewerkstelligen, wordt niet gegarandeerd dat dit beoogde eindresultaat werkelijk wordt bereikt.


 4. Verplichtingen opdrachtgever

Op de opdrachtgever rust de verplichting aan Skyline Service BV tijdig, volledig en op de juiste wijze alle gegevens, inlichtingen en bescheiden te verstrekken welke benodigd zijn voor uitvoering van de opdracht.


5. Vertrouwelijkheid

Skyline Service BV verplicht zich om alle gegevens en stukken, die betrekking hebben op de opdracht, welke in redelijkheid hebben te gelden als vertrouwelijk en geheim, als zodanig te behandelen.


6. Samenwerking met derden

Skyline Service BV kan bij de uitvoering van zijn opdracht slechts een derde, zijnde een niet tot zijn eigen onderneming behorende deskundigen inschakelen, nadat de noodzaak c.q. wenselijkheid daarvan in overleg met de opdrachtgever is vastgesteld.
Skyline Service BV aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de werkzaamheden, die door derden, worden verricht.


7. Gebreke Skyline Service BV
Skyline Service BV is tegenover de opdrachtgever niet aansprakelijk voor schade die deze zelf lijdt als rechtstreeks gevolg van een juridische of administratieve casus, waarbij de vervulling van de opdracht door Skyline Service BV niet vermeden hadden kunnen worden.
Skyline Service BV is bereid  extra werkzaamheden uit te voeren, indien de opdrachtgever zich voorafgaand schriftelijk bereid verklaart deze extra kosten voor zijn rekening te nemen.

Elke aansprakelijkheid van  Skyline Service BV vervalt, indien de opdrachtgever bij een eventuele belastingcontrole over het betreffende tijdvak Skyline Service BV niet in de gelegenheid heeft gesteld hierbij aanwezig te zijn, voorts in het geval de opdrachtgever Skyline Service BV niet in de gelegenheid heeft gesteld de betreffende tekortkoming te herstellen en in het geval verdere werkzaamheden naar aanleiding van c.q. in verband met die tekortkoming hebben plaatsgevonden zonder dat de opdrachtgever Skyline Service BV daarbij betrokken heeft.

Aansprakelijkheid is in ieder ten alle tijden uitgesloten.


8. Tekortkomingen opdrachtgever

Indien en voor zover tekortkomingen bij de uitvoering van de werkzaamheden verricht door Skyline Service BV het gevolg zijn van de omstandigheid dat door opdrachtgever niet, niet tijdig of niet in voldoende mate aan de op hem rustende verplichtingen conform artikel 4 heeft voldaan, is Skyline Service BV daarvoor in het geheel niet aansprakelijk.


9. Beëindiging door opdrachtgever

De opdrachtgever kan te allen tijde een gegeven opdracht beëindigen.
Opzegging dient schriftelijk te worden medegedeeld.

Bij beëindiging van een opdracht wordt tussen het tijdstip van mededeling van deze beëindiging en het tijdstip waarop deze beëindiging van kracht wordt in beginsel een zodanige periode in acht genomen, welke minimaal bestaat uit één maand, dat Skyline Service BV de onderhanden werkzaamheden c.q. de administratie of juridische zaak in een zodanige staat kan brengen, opdat overdracht ervan aan de opdrachtgever c.q. een door de opdrachtgever aan te wijzen derde, zonder schade voor de voortgang van die werkzaamheden, op aanvaardbare wijze uitvoerbaar is, met in achtneming van het in artikel 8 van deze voorwaarden bepaalde.


10. Opschorting/ontbinding/beëindiging door Skyline Service BV

Onverminderd de in deze voorwaarden genoemde algemene opschortings- of ontbindingsbevoegdheid heeft Skyline Service BV, indien opdrachtgever enige verplichting uit de door partijen gesloten overeenkomst niet tijdig, niet, onvolledig of onvoldoende nakomt, faillissement dan wel surseance heeft aangevraagd (door een derde), onder opdrachtgever beslag in welke vorm dan ook is gelegd, opdrachtgever zijn onderneming geheel of gedeeltelijk liquideert dan wel stil legt dan wel overdraagt, niet tijdig de door hem verschuldigde declaraties voldoet, het recht om:

a. te allen tijde een gegeven opdracht te beëindigen welke opzegging welke schriftelijk dient te worden medegedeeld;

b. vooruitbetaling, dan wel zekerheidsstelling van opdrachtgever te vragen - voor alle bestaande dan wel in de toekomst af te sluiten overeenkomsten - alvorens opdrachtgever met de levering van zijn (verdere) werkzaamheden aanvangt;

c. levering van zijn diensten op te schorten;

d. de desbetreffende overeenkomst geheel of voor zover niet uitgevoerd gedeeltelijk ontbonden te achten, door verzending aan opdrachtgever van een schriftelijke kennisgeving, zonder dat de rechterlijke tussenkomst noodzakelijk is, een en ander onverminderd de aan Skyline Service BV toekomende rechten tot schadevergoeding wegens ontbinding.

Indien Skyline Service BV gebruik maakt van haar rechten als verwoord in dit artikel, dan is Skyline Service BV jegens opdrachtgever nimmer aansprakelijk voor de daaruit eventueel ontstane schade, zowel direct als indirect.


11. Aanlevering, levertijd en levering

Behoudens nadere overeenkomst(en) tussen opdrachtgever en Skyline Service BV geschiedt de aanlevering van benodigde stukken, boeken, bescheiden, administratieve en/of andere gegevens e.d. door of namens opdrachtgever aan Skyline Service BV, evenals de levering doornSkyline Service BV aan opdrachtgever, op door  Skyline Service BV te bepalen wijze en in een door Skyline Service BV te bepalen vorm en aantal.
Indien de opdrachtgever in gebreke blijft bij nakoming van in bovenstaande alinea genoemde, ongeacht de reden hiervan, is Skyline Service BV bevoegd zijn werkzaamheden op te schorten. Eventueel hieruit voortvloeiende schade, in welke vorm en omvang dan ook, kan niet leiden tot aansprakelijkheid van Skyline Service BV.


12. Retentierecht

Opdrachtgever en Skyline Service BV komen uitdrukkelijk overeen dat Skyline Service BV bevoegd is afgifte van zaken op te schorten totdat opdrachtgever aan zijn verplichting tot vergoeding van openstaande declaraties, daaronder begrepen daarover verschuldigde rente en kosten, alsmede aan zijn verplichting tot vergoeding van schade aan Skyline Service BV in het kader van de betrokken rechtsverhouding geleden heeft voldaan, dan wel daarvoor een in het bancair verkeer genoegzaam geachte zekerheid, bijvoorbeeld een onherroepelijke bankgarantie heeft gesteld.

Onder de zaken genoemd in vorige alinea worden in ieder geval begrepen boeken, bescheiden, stukken, administratieve gegevens en andere gegevens(dragers) welke tot stand zijn gebracht ten aanzien van het uitvoeren van de opdracht.

13. Overmacht

Indien sprake is van staking, diefstal, overheidsmaatregelen, brand, computerdefecten, epidemieën, verlies van de gegevens, oorlog, waterschade en alle overige omstandigheden welke nakoming van de overeenkomst al dan niet tijdelijk verhinderen heeft Administratiekantoor Skyline Service BV het recht om ofwel de overeenkomst te ontbinden middels een aangetekende brief, ofwel bij de levertijd de duur van de overmacht te tellen.
Ingeval een situatie van overmacht rust op Administratiekantoor Skyline Service BV de plicht de opdrachtgever hier onverwijld van op de hoogte te stellen.

Opdrachtgever is aansprakelijk voor eventuele schade ontstaan door beschadiging dan wel tenietgaan van stukken of bescheiden van derden, welke Administratiekantoor Skyline Service BV voor opdrachtgever in bewaring heeft.
Opdrachtgever heeft ingeval van een situatie van overmacht welke langer dan een maand voortduurt het recht om de overeenkomst op te zeggen. Deze opzegging dient middels aangetekende brief te geschieden en dient voor beëindiging van de overmacht door Administratiekantoor Skyline Service BV te worden ontvangen.
Bovengenoemde ontbinding ontslaat opdrachtgever niet van de op hem rustende verplichting tot betaling van het in artikel 17 bepaalde. De kosten welke vallen tussen de datum van laatste declaratie en de datum van ontbinding komen voor rekening van opdrachtgever. Opdrachtgever kan bij ontbinding geen aanspraak maken op schadevergoeding.

Bij beëindiging van de overmacht brengt Administratiekantoor Skyline Service BV ten spoedigste opdrachtgever hiervan op de hoogte waarna Administratiekantoor Skyline Service BV de uitvoering van de opdracht zal hervatten.

14. Intellectuele eigendom

Alle rechten van intellectuele aard zijn en blijven eigendom van Skyline Service BV. Openbaarmaking kan alleen geschieden na schriftelijke toestemming van Skyline Service BV.

15. Algemene bepalingen van financiële aard

Skyline Service BV geeft vooraf opgave van de kosten voor de te verrichten arbeid, hetzij ten behoeve van een bepaalde opdracht, hetzij per kalenderjaar c.q. boekjaar.

Verrichte arbeid die buiten deze opgave valt wordt vastgesteld aan de hand van een uurhonorarium. Skyline Service BV is gerechtigd prijsstijgingen door te berekenen welke vooraf aan de opdrachtgever worden medegedeeld.

16. Reclamering

Reclames met betrekking tot de verrichte werkzaamheden en/of het factuurbedrag dienen schriftelijk binnen 30 dagen na de verzenddatum van de stukken of informatie waarover opdrachtgever aantoont dat hij het gebrek redelijkerwijs niet eerder kon ontdekken, aan Skyline Service BV te worden kenbaar gemaakt.
Reclames als in vorige alinea bedoeld, schorten de betalingsverplichtingen van opdrachtgever niet op.

In geval van een terecht uitgebrachte reclame - zulks ter beoordeling van Skyline Service BV - heeft Skyline Service BV de keuze tussen aanpassing van het in rekening gebrachte honorarium, het kosteloos verbeteren of opnieuw verrichten van de afgekeurde werkzaamheden of het geheel of gedeeltelijk niet (meer) uitvoeren van de opdracht tegen een restitutie naar evenredigheid van door opdrachtgever reeds betaald honorarium.

17. Betaling

Betaling van declaraties dient te geschieden binnen 14 dagen na declaratiedatum.

Na die vervaldag wordt de wettelijke rente in rekening gebracht, zonder dat ingebrekestelling is vereist. Indien betaling achterwege blijft, kan Skyline Service BV met een beroep op de onzekerheidsexceptie de uitvoering van de opdracht schriftelijk opschorten, één en ander onverminderd het recht van Skyline Service BV op betaling van het reeds geleverde en op aan hem vanwege de ontbinding toekomende schade.

Is de opdrachtgever in verzuim of schiet hij op een andere wijze tekort in het nakomen van één of meer van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening voor zijn rekening, zowel de gerechtelijke als de buitengerechtelijke.

18. Internetgebruik/E-mail

Tijdens de uitvoering van de opdracht kunnen opdrachtgever en Skyline Service BV door middel van elektronische mail met elkaar communiceren. Zowel opdrachtgever als Skyline Service BV erkennen dat aan het gebruik van elektronische mail risico's kleven zoals - maar niet beperkt tot - vervorming, vertraging en virus. Opdrachtgever en  Skyline Service BV stellen hierbij vast jegens elkaar niet aansprakelijk te zullen zijn voor schade die eventueel voortvloeit bij één of ieder van hen ten gevolge van het gebruik van elektronische mail.

Zowel opdrachtgever als Skyline Service BV zullen al hetgeen redelijkerwijs van ieder van hen verwacht mag worden doen of nalaten ter voorkoming van het optreden van voorgenoemde risico's.

19. Toepasselijk recht, conversie en geschillen

Op deze overeenkomst is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

Indien en voor zover op grond van de redelijkheid en billijkheid of het onredelijk bezwarend karakter op enige bepaling van deze algemene voorwaarden geen beroep kan worden gedaan, komt aan de desbetreffende bepaling wat betreft de inhoud en strekking in elk geval een zoveel mogelijk overeenkomstige betekenis toe, zodat daarop wel een beroep kan worden gedaan.

Ingeval deze algemene voorwaarden en de opdrachtbevestiging onderling tegenstrijdige voorwaarden bevatten, gelden de in de opdrachtbevestiging opgenomen voorwaarden.

Alle geschillen die verband houden met overeenkomsten tussen opdrachtgever en  Skyline Service BV, waarop deze voorwaarden van toepassing zijn en welke niet tot de competentie van de kantonrechter behoren, worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waar Skyline Service BV zijn woonplaats heeft. 

Standby Service

Voor uw Standby Service heeft Skyline Service BV een overeenkomst opgemaakt en die aan u toegestuurd. Dit is een schriftelijk of digitaal bewijs dat u bent aangesloten voor een Standby Service van Skyline Service BV. De aanmelding voor de Standby Service bestaat in ieder geval uit uw overeenkomst en de algemene voorwaarden.
Op uw overeenkomst leest u onder andere welke algemene voorwaarden en eventuele clausules er op uw Standby Service van toepassing zijn. Uw overeenkomst (met eventuele clausules) en de algemene voorwaarden samen noemen wij ‘Standby Service’.

1. Afspraken
In uw overeenkomst Standby service staat wat u en Skyline Service BV hebben afgesproken. U zelf, als degene die de Satndby Service heeft afgesloten, en Skyline Service als dienstverlener. Het is belangrijk dat u uw overeenkomst en uw algemene voorwaarden goed leest, zodat u weet: 
• waarvoor u wel bij ons terecht kunt en waarvoor niet; 
• waar Skyline Service BV zich aan moet houden en waar u zich aan moet houden

2. Wij bedoelen het volgende met:

Wij of Skyline Service BV
Met wij of Skyline Service BV bedoelen wij de Nederlandse zakelijke dienstverlener gevestigd in Zoetermeer. Ingeschreven in Kamer van Koophandel onder handelsnummer……

U
Met u bedoelen wij diegene die de overeenkomst voor de Standby Service heeft afgesloten. Eveneens ook de andere personen die in de overeenkomst staan vermeld.

3. Standby Service

Standby Service houdt in dat Skyline Service BV de volgende service verleent:
• adviseert en uitleg geeft u over de inhoud van de opgestuurde brieven, stukken, e-mails en/of schriftelijke stukken, welke voor meer informatie en/of toelichting door u is opgestuurd naar de medewerker cq. betreffende afdeling van de Standby Service van Skyline Service BV;
• u toelichting geeft als er extra stappen benodigd zijn met betrekking tot de verzonden stukken cq. schrijven, welke naar de Standby Service van Skyline Service BV is verzonden;
• voor u, op nadrukkelijke verzoek door u, Skyline Service BV optreedt als belangenbehartiger, wanneer verdere actie benodigd is. Deze dienst valt niet onder de Standby Service, en wordt als een apart betaalde dienst door Skyline Service BV aangeboden en middels een nieuwe opdracht/offerte naar u gefactureerd.
•bij een Standby Service overeenkomst heeft u op alle andere diensten van Skyline Service BV standaard 20% korting krijgt. 

4. Wat mag u verwachten van de Standby Service van Skyline Service BV en wat niet?

Wilt u gebruik van uw van de Standby Service, dan moet u zo snel mogelijk de documenten naar ons verzenden. Wij kunnen u dan zo goed mogelijk helpen. Wij verwachten dat u ook zo goed mogelijk meewerkt en bereikbaar bent.
a) De specialisten van Skyline Service BV geven u deskundige hulp 
b) Waar nodig zal Skyline Service BV uw vraag met betrekking tot uw documenten beantwoorden in uw eigen taal, in Nederlands, Engels of Russisch.
c) De vragen, of emails van u zullen zo snel mogelijk worden beantwoord, 

5. In welke gevallen krijgt u geen hulp meer van Skyline Service BV?

Algemene Uitsluitingen
In de volgende gevallen krijgt u geen hulp (meer) van Skyline Service BV
a) Bij beëindiging van overeenkomst
     Als u om hulp vraagt als het abonnement is beëindigd.
b) Als u in strijd handelt met de algemene voorwaarden
     Als u in strijd met deze voorwaarden handelt en Skyline Service BV daardoor benadeelt. Als u 
     bijvoorbeeld uw documenten te laat opstuurt of niet bereikbaar bent.
c) Als u zich niet houdt aan uw verplichtingen
    Als u zich niet houdt aan de financiële verplichtingen van de Standby Service, zal Skyline Service BV
    u niet tot dienst kunnen zijn.
d) Bij overmacht bij Skyline Service BV
     Als er een onvoorziene omstandigheid is , waardoor Skyline Service BV u niet tot dienst kan zijn.

6. Hoe gaan wij om met uw persoonlijke gegevens?

a) Skyline Service BV beschikt over uw persoonlijke gegevens. Die krijgt Skyline Service BV bijvoorbeeld als u een Standby Service afsluit of ons om hulp vraagt. Deze gegevens gebruikt Skyline Service BV:
• Om de overeenkomst op te stellen
• Om veranderingen in de overeenkomst door te voeren
• Om vast stellen of u recht heeft op de dienstverlening van Skyline Service BV
• Om fraude te voorkomen en fraude te bestrijden
• voor statistisch onderzoek
• Voor marketingactiviteiten van Skyline Service BV.
     Wilt u niet dat wij uw gegevens voor marketingactiviteiten gebruiken? Laat het ons weten via info@skylineservice.nl
b) Skyline Service BV houdt zich aan de Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens.
c) Skyline Service BV gaat ervan uit dat u bereikbaar bent op het (e-mail)adres dat u het laatst aan Skyline Service BV hebt doorgegeven. Alle post stuurt Skyline Service BV naar dit (e-mail)adres. Als u verhuist of als uw e-mailadres verandert, moet u dat daarom zo snel mogelijk aan Skyline Service BV doorgeven. 
d) Skyline Service BV mag over de afhandeling van uw document alleen contact hebben met u.  

7. Welke regels gelden er voor het betalen van de maandelijkse kosten en opzeggen van de Standby Service?

a. Voor uw Standby Service moet u het volgende betalen aan Skyline Service BV:
- Maandelijkse kosten
- BTW over de maandelijkse kosten
Hiervoor krijgt u van Skyline Service aan elke einde van de maand een nota. Deze moet u betalen binnen de termijn die in de nota wordt genoemd. 
b. Betaalt u de nota niet op tijd? Dan sturen wij u eerst nog een herinnering. Betaalt u daarna nog niet, dan krijgt u geen hulp meer van Skyline Service BV. De nota moet u dan nog steeds betalen. Bovendien moet u dan ook incassokosten en wettelijke rente betalen. Pas als u alle verschuldigde bedragen aan Skyline Service BV hebt betaald, krijgt u weer hulp na de dag waarop u de nota hebt betaald. 
c. Skyline Service BV kan ook de Standby Service opzeggen als u na een herinnering nog steeds niet betaalt. U krijgt in zulke gevallen van Skyline Service BV een brief waarin staat op welke dag Skyline Service BV uw Standby Service heeft beëindigd.
d. Skyline Service BV mag deze voorwaarden en de nota voor de Standby Service ook veranderen. Maar dat mag Skyline Service BV alleen doen als er bijzondere omstandigheden zijn. Bijvoorbeeld omdat de financiële positie van Skyline Service BV in gevaar is of dreigt te komen. Of door een wetswijziging. Als Skyline Service BV een wijziging doorvoert krijgt u vooraf schriftelijk bericht van Skyline Service BV waarin staat wat er verandert en wanneer de voorwaarden of maandelijkse kosten veranderen. Bent u het niet eens met de veranderingen die Skyline Service BV doorvoert? Dan mag u uw Standby Service opzeggen. Dat moet u doen binnen één maand nadat Skyline Service BV de Standby Service heeft veranderd. Uw Standby Service eindigt dan op de dag dat de verandering zou ingaan
e. Skyline Service BV mag de maandelijkse kosten ieder jaar verhogen als de kosten stijgen. Deze stijging berekent Skyline Service BV aan de hand van de consumentenprijsindex voor alle huishoudens. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) stelt deze index vast. In dat geval kunt u uw Standby Service niet beëindigen met als reden dat Skyline Service BV de nota heeft verhoogd. 
f. Eindigt u uw Standby Service voordat de maandelijkse einddatum is bereikt? Bijvoorbeeld omdat u tussentijds hebt opgezegd? Dan betaalt Skyline Service BV u de betreffende maandelijkse kosten terug over de periode waarin de Standby Service niet meer van kracht is. Wel houdt Skyline Service BV hierop administratiekosten in. Skyline Service BV betaalt geen kosten terug als de Standby Service eindigt omdat u aan Skyline Service BV onjuiste of onvolledige informatie hebt gegeven.

8. Begin en einde van de Standby Service

U heeft een Standby Service vanaf het moment dat Skyline Service BV uw aanvraag heeft goedgekeurd. Op uw bevestiging Standby Service leest u wanneer uw Standby Service begint en eindigt. Dit is belangrijk! Als u de looptijd van uw Standby Service weet, weet u immers of u nog steeds de diensten heeft. De looptijd van uw Standby Service bepaalt ook hoe u deze dienst kunt stopzetten of hoe Skyline Service BV dit kan doen.
8.1 Looptijd overeenkomst
De looptijd van de overeenkomst voor de Standby Service is maandelijks opzegbaar. Bij opzegging wordt de volgende kalendermaand de Standby Service beëindigd.



Share by: